Tvättning å lussebullar..

Glömde att skriva igår som det va tänkt.. Va på BVC igår å vägde lillkillen och jag är väldigt nöjd med hans vikt.. Han har gått upp 330 gram sedan förra tisdagen så nu väger han 3260 men han är bara 49,5 lång..

På kvällen va A å J iväg på hockeymatch i Kovland å A va jättenöjd när han kom hem, Kovland vann med 11-1 mot Indal/Liden..

När de stora grabbarna va borta så hade jag besök av 2 av Tristans kusiner.. Han fick sin julklapp lite tidigare eftersom den va i stl 50 å C trodde att den kanske blir för liten men den passade perfekt eftersom han inte är större än vad han är..  Å tofflorna va ju bara fööör söööta :D

Julklappspyjamasen


Idag har vi inte gjort så mycke.. Hade besök av Farmor Bettan, "farfar" Tommy å farbror Micke på förmiddan å Ante å Tristan fick varsin julklapp.. När dom for så for även J iväg på birsta för att handla sista julklapparna men jag har så dåligt samvete för jag har inte kunnat komma iväg å handla nåt åt honom :( men men.. Ante försvann ut på gården med grannbarnen å själv höll jag mig inne med Tristan.. Plockade lite här hemma å tvättade lite mörk tvätt å sen satte jag igång med att baka lussebullar som ska med till Nora imorrn..
Det blev 3 olika sorter, lussesnäckor med mandelmassa, vanliga lussekatter å så lussekatter med pärlsocker till lillebror.. Ska dock tillägga att det blev VÄLDIGT stora katter men jag stressades lite av en hungrig skrutt som självklart skulle vakna när det va nästan klart med baket :D



Ja men nu ska man väl kanske ta å börja med att göra klart inför imorrn när det bär iväg till J:s farbror med familj på julfika vid 12 å sen efter det åker vi till Nora å äter julmiddag med min familj :D
J:s släkt väntar med spänning på att få träffa Tristan ;)

Hinner jag inte skriva om hur julaftonen varit imorron så kommer det nog senare i helgen..

STOR JULKRAM TILL ALLA MINA UNDERBARA VÄNNER SOM LÄSER DETTA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0