Hoppas...

på att jag kan lita på att det är över nu.. Att smsa, prata eller umgås på en normal nivå är väl helt okej men när det blir en massa överdrivet fjortismentalitets sarkasm/drygande i tonen så har det gått för långt.
I detta fall sägs det att drygheten var riktad till mottagaren av smsen men om man ska hårddra det hela så var det inte så.
Att vara dryg innebär att man har ett beteende som visar att man tycker att man själv är förmer än alla andra eller att man kritiserar de man tycker är mindervärdig, på ett omoget sätt.
Alltså, med dessa sms som facit i handen så är det inte de som smsade med varandra som drygheten var riktad mot utan de två som ska beskrivas som respektive. Jag var alltså den som ansågs som mindervärdig/mindre viktig i smsen från henne å vice versa.

Jag tycker att det är förjävla lågt att efter knappt ett dygn börja om med ett beteende som man dygnet innan lovade inte skulle ske och dessutom påstog inte skett den senaste tiden.

Men men, vem är jag att döma?? Jag har ju ingen aning om hur man ska bete sig i dagens samhälle, jag är väl för gammal å har växt upp med helt annan uppfostran och syn på otrohet än den som lärs ut idag. Jag måste ju vara en av de konstigaste människorna på denna jord som aldrig ens tänkt tanken på att vara otrogen än mindre att via sms upprätthålla en nivå som pekar mer mot otrohet än ironi, sarkasm eller dryghet.

Aja, what ever, dryg kan jag vara men på ett sarkastiskt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0